Verstandig & Gezond vermageren voor iedereen!
Aangepast zoeken
   

afvallen vermageren

Evenwichtig Diëten & afslanken





 
 
   

Het Grote AFSLANK-SCHEMA
Tips en tricks om gezond en blijvend te vermageren.





STAP 4 = Bewegings-schema

Nu dat je de startdatum en de looptijd van je afslankings-schema hebt bepaald, kunnen we het bewegings-schema in de tijdlijn gaan inpassen.

Normalieter wordt er van je verwacht dat je toch minstens 3x per week minimum 1/2uurtje gaat bewegen/sporten. Een 1/2uur sporten (met een lage hartslag) is heel belangrijk omdat je dan pas effectief vetten begint te verbranden! 's Morgens vroeg voor het ontbijt een half uurtje sporten, is niet alleen het meest efficient, het zorgt er ook voor dat je vit op je werk verschijnt. Zowat iedere sport of beweging is geschikt om af te vallen, maar met het lopen kan je wel zowat de meeste calorieën verbranden. Een combinatie van diverse sporten kan natuurlijk ook, zoals bv; Afwisselend lopen en snelstappen, fitnessen en fietsen. (zolang dat je maar steeds onafgebroken minstens een 1/2uur sport).

OPGELET: Kies voor een sport die je graag doet, en bouw alles rustig op! Meteen te snel en teveel willen sporten kan resulteren tot blessures en overbelastingen!

STAP 5 = Mentaal voorbereiden.
En is het je nog niet opgevallen dat je nog maar tijdens de voorbereidingen van je afslank-schema je ook mentaal lichter bent beginnen voelen. Gewoon nog maar het feit dat je een beslissing hebt genomen om iets aan je overgewicht te gaan doen, zorgt voor een enorme ontlasting, waardoor je ook mentaal steeds positiever gaat denken.

OPGELET: Bij de aanvang van je (vermageringskuur), kan het zijn dat je wat prikkelbaarder wordt, en met negatieve gedachten kampt. Dit is heel normaal vermits er binnen je metabolisme heel wat verandert op dat moment, maar eens voorbij dat stadium en eens de eerste resultaten zichtbaar worden, kom je in een positieve opwaartse spiraal terecht waarbij je je steeds beter gaat voelen en waarbij je steeds meer en gezonder wil gaan leven.




afvallen en lopen diëten fatburners


STAP 6 = Eetpatroon aanpassen
Je eetpatroon aanpassen of diëten is niet hetzelfde! Ga vooral niet beginnen diëten, maar hou er gewoon een gezondere eetgewoonte op na en je zal zien dat in combinatie met het 3 wekelijks sporten je algauw gezonde en langdurige resultaten zal boeken. Probeer bijvoorbeeld in de week, wat strenger op jezelf te zijn en wat meer op je voeding te letten, wat minder te snoepen en wat meer water te drinken. bv; Een pot verse soep kan ook wonderen doen, het vult goed en er zitten bijna geen calorieën in. Wat je allemaal wel of niet mag eten laten we hier even terzijde, het belangrijkste is dat je gewoon wat meer op je voeding gaat letten en wat gezonder gaat eten. Het weekend kan je dan als rustpauze beschouwen, waarbinnen je (zonder te overdrijven natuurlijk) jezelf een verzetje gunt. Zo verkrijg je een uitgeballanseerd eetpatroon dat je met plezier langere tijd kan volhouden.

<<< terug  



Geef jezelf de tijd om te vermageren en de kilo's zullen volgen!

afvallen




 





gezond eten

gezonde voeding

Gezond vermageren & diëten

webdesign by Fugi Design


Interessante links & Partners

 

 

Gezond diëten - verstandig afslanken - evenwichtig eten - sporten - geleidelijk afvallen en vermageren © copyright 2010 - contact